#CASE
MotoPort

Restyling en upgrade bladformule

Met de rebranding van het merk MotoPort namen we ook het magazine van de coöperatie onder handen. Op naar een prettig leesbaar blad vol motorinfo.

uitdaging

Het bestaande tijdschrift van MotoPort was aan een flinke opfrisbeurt toe. Inhoudelijk moest het blad duidelijker aansluiten bij de gekozen propositie ‘More for your ride’ en de betrokkenheid met de lezer vergroten. Dit vroeg om een gerichte restyling met een eigentijdse vormgeving en samenstelling. 

aanpak

Met de nodige magazine-ervaring binnen de gelederen ging het bestaande blad flink op de schop. Om meer structuur aan te brengen introduceerden we de hoofdcategorieën TECH, GEAR, PEOPLE en ROAD. Inhoudelijk werd met onderwerpkeuze en tone of voice naar meer verbinding gezocht met de lezer, een betere balans tussen de hoeveelheden tekst en beeld maken het blad visueel aantrekkelijker.

WIM creative agency
“ Van redactionele vergaderingen tot aan de opmaak, magazines maken zit ons in het bloed. ”

Pascal – Concept / Copywriter 

resultaat

MOTO M•ZINE zag in september ’22 de inmiddels derde editie. De uitgave is getweakt tot een prettig leesbaar blad dat de liefde voor motoren en het wereldje eromheen op aantrekkelijke wijze bundelt. Mooie en betere foto’s, korter en pakkender teksten, een afgewogen contentmix vol entertainment, nieuws en praktische informatie en een verhoogde leesprettigheid maken MOTO M•ZINE tot een volwaardig motormagazine. Hier gaat elk motorhart sneller van kloppen! 

Een sterke merkuiting met een oplage van 85.000 stuks

Een sterke merkuiting met een oplage van 85.000 stuks
WIM creative agency
Roel van den Boogaard
Eens met elkaar kennismaken?
Roel komt graag met je in contact!