DSM

Food & Beverage

DSM heeft voor hun tak Food & Beverage een compleet nieuwe positionering laten ontwikkelen. Voordat deze extern wordt uitgerold, wil het concern deze eerst intern tot leven brengen. De nieuwe tagline bij deze positionering luidt ‘Taste, texture, health, enjoy it all!’. Een boodschap die zich richt tot de klant van DSM: die hoeft namelijk bij de productie van zijn producten geen consessies te doen in smaak, textuur en de gezondheid voor de consument.

AANPAK

Op basis van de brand story die bij deze positionering hoort ontwikkelden wij een ‘explainer animatie’. Een korte, geanimeerde video die de kijker – medewerkers van DSM en hun relaties – vertelt wat de nieuwe positionering inhoudt, wat de nieuwe tagline betekent en op welke voedingssegmenten deze van toepassing is. 

RESULTAAT

Daartoe maakten we eerst een storyboard, die samenvat wat we in beeld wilden laten zien, hoe dat geanimeerd moest worden en in welke stijl het zich presenteert. Omdat deze nieuwe positionering met een flink aantal iconen komt die worden gebruikt in de communicatie, hebben we deze slim verwerkt binnen het storyboard en uiteindelijk tot de animatie zelf