#CASE
MILON, MILAB en De Roever

Een collectieve positionering met behoud van eigen karakters

Domeyn milieu adviesgroep

Uitdaging

MILON, MILAB en De Roever zijn drie sterke merken, die in hetzelfde pand zitten en onderdeel zijn van dezelfde organisatie. Ondanks dat ze elk hun eigen expertises hebben, hebben ze ook veel met elkaar gemeen, zoals een overlappend klantenbestand en een gezamenlijk doel: ‘Toekomstbestendige omgevingen creëren. Voor iedereen.’ 

 

Maar een duidelijke positionering als groep ontbrak tot nu toe. 

En dat is waar wij in beeld komen! Wij hebben MILON, MILAB en de Roever geholpen om een heldere groepspositionering te bepalen, waarmee zij hun collectieve verhaal effectief kunnen communiceren naar de buitenwereld. 

Aanpak

Tijdens een intensieve merksessie met vertegenwoordigers van MILON, MILAB en De Roever hebben we hun verbindende kernwaarden bepaald: betrouwbaar, betrokken, benaderbaar en buitengewoon. Deze waarden hebben we vertaald naar een aansprekend verhaal met een bijpassende groepsnaam: ‘Domeyn milieu adviesgroep’ en een krachtige belofte: ‘Maak je omgeving.’ Hiermee laten we zien dat de experts van MILON, MILAB en de Roever niet langer denken vanuit afzonderlijke loketten, maar hun krachten en dienstverlening bundelen om elk klantvraagstuk op te lossen. Én zo een gezonde leefomgeving voor nu en komende generaties mogelijk te maken.

 

Deze basis hebben we vervolgens communicatief gemaakt met behulp van een onderscheidend logo en een eenduidige huisstijl met een eigen karakter en beeldtaal voor alle drie de merken. Daarnaast hebben we een compleet nieuwe website gerealiseerd. Voorzien van eigen beeldmateriaal, gefotografeerd door onze in-house fotograaf en slimme tools zoals een interactieve dienstenfilter. Maar ook hebben we  alle on- en offline stationary ontwikkeld (van briefpapier tot e-mailhandtekening), het wagenpark van een nieuw jasje voorzien en een social media strategie ontwikkeld voor meer zichtbaarheid op onder andere LinkedIn. 

 

Natuurlijk hebben we ook een lanceringscampagne ontwikkeld, inclusief een introductievideo, om Domeyn milieu adviesgroep bekend te maken en te laden bij zowel interne medewerkers als externe partners en (potentiële) klanten.

Het Rode kruis
“ De inzichten die we samen verkregen hielpen
ons niet alleen het merk sterker te maken,
maar brachten ook de organisaties veel
dichter bij elkaar.”

Roel – Operationeel directeur

Website

Social Media

Fotografie

Merkanimatie

Resultaat

Een meer dan tevreden klant! En dit is nog maar het begin. Met deze solide communicatiefundering gaan we Domeyn milieu adviesgroep verder helpen om zich nog krachtiger in de markt te positioneren.

WIM creative agency
WIM creative agency
Zin om kennis te maken?
Karlijn komt graag met je in contact!