Door heel het jaar is het bekendste bananenmerk ter wereld op zoek naar passende activaties. Zoals win-acties die aansluiten bij het seizoen of op een bepaald thema, of die het gezonde aspect van bananen benadrukken. Aan ons om met de juiste voorstellen te komen en deze bij een GO! verder uit te werken.
Aanpak
Net als bij diverse eerdere acties die we voor Chiquita deden, was er voor de zomer een pakkend campagnethema en actievoorstel nodig. We gingen voor deze uit van het actieve buitenleven gekoppeld aan het sportieve karakter van de banaan, met het feit dat bananen vaak als snelle energiebron dienen voor sporters.
“ Leuk om te zien dat deze actie echt veel
response heeft opgeleverd. Dat is toch het
uiteindelijke doel. ”
Joris – vormgever
Resultaat
Wie flink gaat sporten eet vaak eerst een banaan. De slogan ‘Pak die banaan en gáán!’ sluit daar perfect op aan. De prijs bij deze win-actie – een paar Brooks running shoes – helemaal. Op basis van het thema, het premium en de look & feel volgens de huisstijl van Chiquita verzorgden we voor deze actie talloze POS-materialen, te vinden in retailkanalen in zowel Nederland als België.
Bij deze actie verzorgden we ook de online actiepagina én deden we de bijbehorende uitrol op social media. Voor die laatste zorgden we met verschillende carrousel-ads en creatieve animaties voor een goede mix tussen de win-actie en sportieve lifestyle. Met resultaat, want de aanmeldingen liepen storm!