Merkactivatie voor de start van het nieuwe seizoen
Met deze editie van MOTO M•ZINE laten we de klant ervaren wat de waarde is van het beste persoonlijk advies en service in combinatie met het allergrootste assortiment motoren, kleding en accessoires. Bij MotoPort krijg je in álles More for your ride.
Het nieuwe merkconcept van MotoPort dat wij in 2022 ontwikkeld hebben, is in alle lagen van de organisatie geïntegreerd en overduidelijk te zien in de filialen. Met het nieuwe seizoen op komst werd het tijd voor een doeltreffende merkactivatie. Hoe creëren we nog meer merkrelevantie bij de doelgroepen?
Aanpak
We zijn een aantal nieuwe richtingen ingeslagen met het MOTO M•ZINE van MotoPort, met als centrale gedachte: de slimste combinatie maken tussen praktisch & productgedreven en emotioneel & rijder gedreven content.
“ Alle seizoenen op één dag gefotografeerd voor de perfecte covers. Lekker uitdagend maar daar zeggen wij geen nee tegen. ”
Margo – Art Director
Resultaat
Natuurlijk begint dit met fotografie die de formule moet ademen. Zo hebben we een hele range aan toffe beelden geschoten die verspreid staan door de komende edities. Kijk naar de cover en je ziet wat we bedoelen.
Daarnaast is er een grote range aan nieuwe motoren gepresenteerd, welke wij bij onze lezer onder de aandacht brengen. Maar hoe zorgen we er nou voor dat jij snel ziet welke motor het beste bij jou past? Nou, door motoren te ranken en jou op deze manier te guiden de perfecte motor te kiezen.
Bij MotoPort werken alleen échte motorfanaten die jou voorzien van persoonlijk advies en de beste service. Maar hoe laten we dit naar voren komen als er nieuwe seizoenskleding in de winkels hangt? Daar zijn de passessies voor. Met de passessies krijg je een kijkje in de persoonlijke adviezen van een medewerker. Waar let je op bij het passen van een motorschoen? Welke jas is perfect voor een allroad motorrijder? Alles om de klant te voorzien van het beste advies.
Met een oplage van 85.000 exemplaren bezorgden we overvolle winkels tijdens de paasshow in de MotoPort vestigingen. De motorrijders kwamen niet alleen voor het assortiment, maar juist voor de combinatie van het product en het persoonlijke advies. Voor iedereen een top aftrap van het motorseizoen.