#CASE
Covolt

Een website die impact maakt

De salestool en het visitekaartje van de verkoopafdeling

Uitdaging

Covolt, specialist in het beheren en optimaliseren van duurzame grootzakelijke energie-installaties voor onder andere agrariërs en vastgoedbeheerders, heeft ons gevraagd hun website op zeer korte termijn te vernieuwen. De ‘nieuwe’ website moet dienen als verlengstuk en visitekaartje van hun salesafdeling en via gerichte conversiepunten leiden tot concrete afspraken.

Aanpak

Om dit doel te realiseren, hebben we ons gericht op twee cruciale onderdelen die hand in hand gaan.

Ontwikkeling merkpositionering:

Aan de hand van een uitvoerige merksessie met de klant, hebben we een helder merkverhaal neergezet met de duidelijke merkbelofte: “Profiteer van je duurzame energie-installatie met Covolt.” Hiermee benadrukken we dat Covolt volledige controle biedt over grootzakelijk energieverbruik door het onderhouden beheren en optimalisatiseren van duurzame energie-installaties. Waardoor klanten zorgeloos kunnen profiteren van hun duurzame energieopwekking.
Visuele merkidentiteit: Daarbij hebben we de huisstijl van Covolt (vormen, kleuren en typografie) en de beeldtaal herzien en vernieuwd. We realiseerden een onderscheidende en veelzijdige beeldtaal in fotografie en video, bestaande uit drie typen beelden: product- en referentiebeelden en conceptuele beelden. In de conceptuele beelden, die het unieke verhaal van Covolt tonen, hebben we de klant centraal gezet terwijl deze zijn dagelijkse werkzaamheden uitvoerde. Op de achtergrond is hun energie-installatie, bijvoorbeeld op het dak of in een veld, zichtbaar.

Ontwikkeling communicatiestructuur en wireframes website:

We hebben bepaald welke pagina’s de website moet bevatten en welke content waar hoort te staan. Daarnaast hebben we de verschillende routes vastgelegd die potentiële klanten kunnen volgen om in de salesfunnel van Covolt terecht te komen. Hierbij hebben we gewerkt met het principe van maximaal drie klikken en met twee typen conversies (call to actions): – Soft conversies: Downloads aanvragen – Harde conversies: Direct contact opnemen met Covolt
WIM creative agency
“ De dynamiek waarmee deze unieke banaan geteeld wordt staat centraal in de vormgeving van de brand identity. ”

Megan – Art Director

Beursvideo

Screensaver

Website

Resultaat

Onze hands-on aanpak, de wijze waarop we de dienstverlening van Covolt begrijpelijk, eenvoudig en relevant hebben gemaakt en de opgeleverde website bevielen zo goed dat we inmiddels het merk nog breder hebben neergezet. Voor een grote internationale beurs hebben we onder andere relevante onderdelen gemaakt, zoals flyers, animatievideo’s en standmaterialen.

WIM creative agency
Wim Creative Agency
Zin om kennis te maken?
Conny komt graag met je in contact!