#CASE
AAA-LUX

Merk-
positionering

Only Premium Performances

Uitdaging

AAA-LUX, een toonaangevende leverancier van LED-verlichting voor sportvelden, vroeg ons om samen een heldere en toekomstbestendige positionering voor hun merk neer te zetten. Dit zodat zij hun verhaal naar potentiële klanten en resellers, nog duidelijker kunnen communiceren op o.a. hun nieuwe website. Ook deze website inclusief communicatiestructuur is door ons van A tot Z ontwikkeld en gaat binnenkort live. 

Aanpak

Op basis van een merksessie met de klant en de aangeleverde input hebben we de unieke kenmerken van AAA-LUX naar boven gehaald en vertaald naar de volgende merkbouwstenen: 

  • Een duidelijke descriptor; LED Lighting for Sports;

  • Onderscheidende merkwaarden; responsible, connecting en pioneering;

  • Een aansprekend merkverhaal;

  • En de pay-off: Only Premium Performances.

 

Met ‘Only Premium Performances’ zetten we de toon en claimen we autoriteit voor het feit dat de dienstverlening van AAA-LUX volledig draait om het leveren van topprestaties. In het nieuwe merkverhaal benadrukken we dit door aan te geven dat AAA-LUX, als architecten van licht, bewakers van duurzaamheid en betrouwbare partners voor hun resellers, de essentie van sportbeoefening begrijpt en hoogwaardige LED-verlichting toegankelijk maakt voor elke sporter. Daarbij geloven ze in de kracht van innovatie en een complete end-to-end aanpak waarbij de planeet zo min mogelijk belast wordt. Hun lokale innovatie-, productie- en supportafdelingen werken bovendien naadloos samen onder één dak, waardoor ze in staat zijn slimme en efficiënte verlichtingstechnologieën te ontwikkelen en operationeel te houden.

Ontwikkeling bijpassende beeldtaal:

Only Premium Performances hebben we vervolgens visueel gemaakt met beelden van uiteenlopende sporters. Vastgelegd op het moment dat ze een topprestatie geleverd hebben. Het aanstekelijke, positieve en authentieke gevoel van euforie die deze prestatie teweeg brengt, komt tot uiting in hun lichaamstaal en gezichtsuitdrukking. Zo geven we de beeldtaal stopping-power en maken we deze extra krachtig en aansprekend.
Nieuwe website
“ We analyseren wekelijks alle variabelen en presenteren de verkregen inzichten aan Duux.
Zo blijven we samen scherp en kunnen we optimaal presteren. ”

Thijs – Online Marketeer

Resultaat

Met deze positionering hebben we een stevige communicatiebasis gelegd voor de nieuwe website. Maar daar blijft het niet bij. We zijn ook bezig met het ontwerpen van diverse huisstijl items en het opzetten van online campagnes op platforms zoals LinkedIn en Meta. 

WIM creative agency
WIM creative agency
Zin om kennis te maken?
Roel komt graag met je in contact!