Merk-
positionering
Uitdaging
AAA-LUX, een toonaangevende leverancier van LED-verlichting voor sportvelden, vroeg ons om samen een heldere en toekomstbestendige positionering voor hun merk neer te zetten. Dit zodat zij hun verhaal naar potentiële klanten en resellers, nog duidelijker kunnen communiceren op o.a. hun nieuwe website. Ook deze website inclusief communicatiestructuur is door ons van A tot Z ontwikkeld en gaat binnenkort live.
Aanpak
Op basis van een merksessie met de klant en de aangeleverde input hebben we de unieke kenmerken van AAA-LUX naar boven gehaald en vertaald naar de volgende merkbouwstenen:
Een duidelijke descriptor; LED Lighting for Sports;
Onderscheidende merkwaarden; responsible, connecting en pioneering;
Een aansprekend merkverhaal;
En de pay-off: Only Premium Performances.
Ontwikkeling bijpassende beeldtaal:
Only Premium Performances hebben we vervolgens visueel gemaakt met beelden van uiteenlopende sporters. Vastgelegd op het moment dat ze een topprestatie geleverd hebben. Het aanstekelijke, positieve en authentieke gevoel van euforie die deze prestatie teweeg brengt, komt tot uiting in hun lichaamstaal en gezichtsuitdrukking. Zo geven we de beeldtaal stopping-power en maken we deze extra krachtig en aansprekend.
Zo blijven we samen scherp en kunnen we optimaal presteren. ”
Thijs – Online Marketeer
Resultaat
Met deze positionering hebben we een stevige communicatiebasis gelegd voor de nieuwe website. Maar daar blijft het niet bij. We zijn ook bezig met het ontwerpen van diverse huisstijl items en het opzetten van online campagnes op platforms zoals LinkedIn en Meta.