BOUWBEDRIJF VAN DE VEN

#wijzijnvandevenners

Bouwbedrijf van de Ven geldt als een echt familiebedrijf. Een bedrijf met een Brabantse inborst, waar iedereen de handen uit de mouwen steekt en waar je als werknemer ook heel wat voor terugkrijgt. Een bedrijf dat net als andere bouwbedrijven altijd op zoek is naar de beste krachten. Hoe ontwikkel je een employer branding waar de unieke aspecten van de organisatie centraal staan?

Approach

De unieke bedrijfsaspecten als saamhorigheid, no-nonsense, aanpakkers en werkplezier maken geen onderdeel uit van functie-eisen, maar bepalen wél het onderscheid van de organisatie. Uit interviews met hun vakmannen schetsten we een profiel dat kenmerkend is voor Van de Ven, wat hielp om tot een vernieuwd concept te komen. Namelijk: iedereen is een Vandevenner.

Result

Deze benadering legden we vast in een nieuwe employer branding story. Daar werd een nieuwe beeldtaal bij ontwikkeld, met scherpe, persoonlijke quotes als headers toegepast op de nieuwe fotografie. Het complete redesign is toegepast op de online vacaturepagina en met bijbehorende content op social media, waaronder een pakkende animatie.

Gerelateerde projecten