#CASE
Chiquita

Activatiecampagne

Voor het bekendste bananenmerk ter wereld ontwikkelden we een win-actie, waarbij we de complete on- en offline uitrol verzorgden.

Uitdaging

Door heel het jaar is het bekendste bananenmerk ter wereld op zoek naar passende activaties. Zoals win-acties die aansluiten bij het seizoen of op een bepaald thema, of die het gezonde aspect van bananen benadrukken. Aan ons om met de juiste voorstellen te komen en deze bij een GO! verder uit te werken. 

Aanpak

Net als bij diverse eerdere acties die we voor Chiquita deden, was er voor de zomer een pakkend campagnethema en actievoorstel nodig. We gingen voor deze uit van het actieve buitenleven gekoppeld aan het sportieve karakter van de banaan, met het feit dat bananen vaak als snelle energiebron dienen voor sporters. 

WIM creative agency
“ Leuk om te zien dat deze actie echt veel
response heeft opgeleverd. Dat is toch het
uiteindelijke doel. ”

Joris – vormgever 

Resultaat

Wie flink gaat sporten eet vaak eerst een banaan. De slogan ‘Pak die banaan en gáán!’ sluit daar perfect op aan. De prijs bij deze win-actie – een paar Brooks running shoes – helemaal. Op basis van het thema, het premium en de look & feel volgens de huisstijl van Chiquita verzorgden we voor deze actie talloze POS-materialen, te vinden in retailkanalen in zowel Nederland als België. 

Bij deze actie verzorgden we ook de online actiepagina én deden we de bijbehorende uitrol op social media. Voor die laatste zorgden we met verschillende carrousel-ads en creatieve animaties voor een goede mix tussen de win-actie en sportieve lifestyle. Met resultaat, want de aanmeldingen liepen storm!

Bananen
zijn
gewoon
fun!
WIM creative agency
Roel van den Boogaard
Eens met elkaar kennismaken?
Roel komt graag met je in contact!