#CASE
DSM
Productcampagne
Bewustwording van acrylamide
uitdaging

Acrylamide is een schadelijke stof die ontstaat bij het verhitten van zetmeelrijke producten zoals koekjes, chips en cake. Met het ingrediënt PreventASe van DSM kan dit worden teruggedrongen. Dat vraagt om een duidelijke productcampagne die het probleem bondig uitlegt en producenten van levensmiddelen aanzet tot het gebruik van PreventASe. 

aanpak

Om duidelijk te maken dat PreventASe producten veilig houdt was een divers pakket aan middelen nodig. Met allereerst het thema: ‘Smash acrylamide’. Een sterk campagnebeeld van stapels koekjes die hoog boven je torent stuwt de boodschap. Vervolgens vertaalden we deze naar video, social media en een uitgebreid paper.

“ Een complex onderwerp inzichtelijk
maken, dat is wat hier het
belangrijkste was. ”

Pascal – Concept / Copywriter 

resultaat

Pakkende close-ups trekken je direct het verhaal in. De fotografie die we deden vond zijn weg in zowel de brochure als op social media. Uit alle input vanuit DSM distilleerden we een kort maar krachtig script, dat samen met het storyboard de basis vormde voor de film. 

De in-house
edit zet
PreventASe
bij alle klanten
op de radar.

De input vanuit DSM en de fotografie kwam verder op meerdere manieren tot uiting. Zo stelden we de bijbehorende PreventASe white-paper samen, en ontwikkelden we content voor social media. 

Roel van den Boogaard
Eens met elkaar kennismaken?
Roel komt graag met je in contact!