Noordkade Veghel
Een nieuwe online strategie
Noordkade Veghel is de hotspot van Veghel. Industrieel erfgoed puur sang waarbij leisure, kunst & cultuur en food samenkomen. De Noordkade heeft alles voor een geslaagd dagje uit voor jong en oud. Aan ons de taak op de Noordkade online op de kaart te zetten voor een brede doelgroep. Na de realisatie van de website voor Noordkade Veghel vonden we het dan ook tijd voor een nieuwe social strategie.
Aanpak
We zijn begonnen met het analyseren van de huidige online communicatie om te bepalen waar de kansen liggen. We schreven een uitgebreide online content strategie waarin we voor zowel de website als de social kanalen nieuwe doelgroepen definieerden. Met deze nieuwe doelgroepen in gedachte werken we aan online zichtbaarheid en het social media- en website beheer. Op social media bijvoorbeeld zijn we frequenter gaan posten en speelt video een grotere rol. Ook hebben we een tweemaandelijkse nieuwsbrief geïntroduceerd.
Resultaat
Explosieve groei op de social media en de website. In de eerste drie maanden groeide de Facebook- en Instagrampagina in volgers maar ook in bereik en interactie. Ook het aantal bezoekers op de website nam explosief toe. En we zijn er nog niet. De kennis die we in de afgelopen tijd hebben opgebouwd over de online doelgroep van de Noordkade, blijven we omzetten in sterke communicatie en online uitingen.