FATBOY

CONVERSIE-
VERHOGENDE COPY

’s Werelds bekendste zitzakkenmerk heeft more in store dan enkel hele grote zitzakken. Het oer-Hollandse bedrijf timmert inmiddels al jaren aan de weg met bold, oversized producten die variëren van lampen, kleden en tuinmeubilair. Om actief in het zicht te blijven én producten te verkopen, spelen middelen als website en nieuwsbrieven een voorname rol. 

Approach

De copy van Fatboy is een categorie apart, Net als de speelsheid van de producten en de degelijke indruk die ze maken, is ook de tone of voice van het merk aan allerlei voorwaarden gekoppeld. Met trefwoorden als vriendelijk, bescheiden, cheek-in-tongue, functioneel en hufterproof (vanwege de ettelijke vertalingen) is het steeds opnieuw een mooie uitdaging daar zo kundig mogelijk mee om te gaan. 

Result

Met telkens weer een verrassend thema en rake copy voor hun nieuwsbrieven hielpen we Fatboy origineel en spraakmakend voor de dag te komen. De input die we ontvingen of zelf samenstelden op het hoofdkantoor zetten we om in copy die prikkelt en aanzet tot conversie. En we schreven méér dan dat alleen: ook introducties van nieuwe producten vingen we in pakkende press-releases, die tevens een bron van input vormden voor social media. Tot slot voorzagen we ook Fatboy’s B2B website van teksten die raken. 

Gerelateerde projecten