BLAUWE KEI THEATER

FEELGOOD THEATERMAGAZINE

Het Veghelse Theater De Blauwe Kei is al decennialang een begrip in de regio en daarbuiten. Met een jaarlijkse uitgave rondom de programmering zijn de omstandigheden in 2020 een heel stuk anders. Het vormt mede de aanleiding om het jaarlijkse magazine van het theater op de schop te nemen. De opdracht vanuit De Blauwe Kei: ontwikkel een nieuw feelgood magazine dat onze vorige uitgaves overstijgt. 

Approach

Met de nodige magazine-ervaring binnen de gelederen hebben we voor De Blauwe Kei vanuit scratch een compleet next-level tijdschrift samengesteld. Een vak apart, waar veel bij komt kijken. Allereerst ontwikkelden we het concept. Op basis daarvan werd de inhoud afgestemd, passende rubrieken bedacht, een plank samengesteld om de inhoud in te delen en als een razende reporter gezorgd voor de juiste content. Dat betekent schrijven, schrappen, interviewen en nog meer schrijven en schrappen, waarbij goed de balans wordt bewaakt tussen het vermakende en het functionele gedeelte van het magazine, zoals de programmering

Qua kleur en vormgeving werd zo goed mogelijk de stijl en herkenbaarheid van Theater De Blauwe Kei bewaakt.

Stijlbewaking is key

We zijn trots op het eindresultaat: een levendig, kleurrijk en prettig leesbaar feelgood magazine dat inmiddels aan de tweede editie toe is. Vermakelijk, ontspannen én informatief. Het magazine van Theater De Blauwe Kei is verschenen in een oplage van 65.000 stuks en is gratis verkrijgbaar zolang de voorraad strekt.

Gerelateerde projecten