GBI van Dijk is een technische groothandel uit Oss, met name gericht op bedrijven in bouw en techniek. Om beter zichtbaar en toekomstbestendig te zijn was behoefte aan een duidelijke herpositionering. GBI van Dijk wilde daarmee zijn merkverhaal beter laten spreken, en zijn klanten en prospects laten inzien dat zijn rol veel groter is dan die van een doorsnee leverancier.
Aanpak
GBI van Dijk doet graag een stapje extra. Zonder onderbouwing blijft dit een leeg begrip. Met diverse klantcases uit de praktijk wordt duidelijk hoe GBI van Dijk daadwerkelijk die extra stappen zet en wat dat oplevert. Dit hielp ons de onderscheidende factoren nauwkeurig te omschrijven en tot een krachtige waardepropositie te komen: ‘Voorsprong voorop’.
“ De reactie van de klant waaruit bleek dat we de spijker op de kop hadden geslagen, daar doen we het voor! ”
Joska – Concept Ontwikkelaar
Resultaat
Met ‘Voorsprong voorop’ weet GBI van Dijk zich duidelijk te onderscheiden van zijn concurrenten. We brengen dit naar de markt in een bijpassende campagne waarin we o.a. enkele grotere klanten met hun verhaal in het videoformat ‘Koplopers’ een podium bieden. Zodat zij vanuit eigen perspectief kunnen vertellen en onderstrepen hoe zij door GBI van Dijk op voorsprongen worden gezet. Daarnaast namen we ook de basis communicatiemiddelen en het wagenpark onderhanden. Kortom: een succesvolle aanpak voor GBI van Dijk, waarop in korte tijd niet alleen tal van positieve reacties maar ook meerdere concrete orderaanvragen volgenden