#CASE
Het Rode Kruis

Wat eten we vanavond?

Landelijke campagne voor nationale voedselhulp.
WIM creative agency

Uitdaging

Het Rode Kruis vindt dat iedereen in Nederland recht heeft op voldoende gevarieerd voedsel als basislevensbehoefte. Echter, ook in Nederland kunnen veel mensen hun boodschappen niet meer betalen. Via een fondsenwervende campagne wil het Rode Kruis om donaties vragen, om voedselhulp in Nederland mogelijk te maken en uit te breiden. 

Aanpak

We ontwikkelden een voedselhulpcampagne met urgentie die past bij de propositie van het Rode Kruis “zie je het Rode Kruis, dan zie je hulp” waarbij onvoorwaardelijke hulp centraal staat. 

Het doel daarbij is eenmalige giften of structurele donaties in de vorm van een Boodschappenmaatje.

Resultaat

Zoals bij andere noodhulpcampagnes is het belangrijk urgentie te creëren, vertrouwen uit te stralen en een duidelijke geef vraag te stellen. De primaire doelstelling van de campagne is het werven van eenmalige giften.

 

In de districten Amsterdam, Utrecht en Rotterdam adverteren we met een lokale insteek: ‘Geef een maaltijd voor een ander in Amsterdam’. De campagne wordt 360 graden uitgerold in landelijke dagbladen,  online en op de radio. Onze campagne werd zelfs opgepikt door diverse media.

WIM creative agency
“ Door de jarenlange hechte samenwerking kennen we het merk Rode Kruis door-en-door zodat we de doelgroepen écht weten te raken. ”

Roel – Client Service Director

Separate boodschap: Word boodschappenmaatje. Dit in de vorm van een tijdelijk donateurschap: Je steunt hiermee zes maanden lang de voedselhulp van het Rode Kruis met één of meerdere maaltijden per maand. Effectief om de doelgroep voor langere termijn aan het Rode Kruis te binden. 

Melanie Stoel, Marketing Communicatie Specialist – Particuliere Fondsenwerving

We vroegen WIM Creative Agency om mee te denken over de nationale Voedselhulp campagne. Toen de eerste creatieve concepten in schets op tafel lagen, voelden we gelijk aan wat we wel en niet wilden en moesten overbrengen. Het beeld met de koelkast in combinatie met de menselijke touch brengt urgentie over en is tegelijkertijd herkenbaar. De schets hebben we vervolgens gefotografeerd samen met WIM Creative Agency en fotostudio NoPoint en uitgewerkt tot de uitingen die nu te zien zijn online en in de krant. Ook in de uitwerkingsfase was WIM ontzettend zorgvuldig en vooruitdenkend. Een top club mensen!” 

WIM creative agency
WIM creative agency
Zin om kennis te maken?
Inge komt graag met je in contact!