#CASE
MotoPort

Social strategie met een vliegende start ​

Hoe we binnen één maand
> 300K views behaalden voor MotoPort op Instagram.
social strategie

Uitdaging

We werken al lange tijd voor MotoPort, dé motorspeciaalzaak van Nederland. Zo gaven we hun motortijdschrift bijvoorbeeld al een flinke opfrisbeurt zodat de gekozen propositie ‘More for your ride’ net wat lekkerder uit de verf komt. Maar de volgende uitdaging stond alweer voor de deur: want het tijdschrift gaat vooral erg lekker bij de ‘oudere’ doelgroep. Er valt dus nog winst te behalen bij de jongere doelgroep. Nou, dan gaan we dat regelen.

Aanpak

Goed. We kenden MotoPort al een beetje. Maar nu dus de taak om de social media kanalen van MotoPort te laten stralen. Merkbekendheid bij de jongere is het doel. Ons social team ging aan de slag met het ontwikkelen van een piekfijne social strategie, waarin we de doelstelling, doelgroep en focuskanalen vaststelden. Verder werd het duidelijk dat de content vooral humor moest bevatten en de motoren de hoofdrol kregen, want daar scoor je mee bij de motorliefhebber. Ook werd er een lijstje gemaakt met wat de content vooral niet moest zijn; niet te braaf en niet te commercieel waren de belangrijkste conclusies.

WIM creative agency
“ MotoPort gaf ons complete vrijheid om echt creatief aan de slag te gaan, dat maakt dit echt een droomopdracht. En we zijn pas net begonnen! ”

Britt – Social strateeg

Resultaat

De motor werd gestart en we zagen de meteen teller oplopen. Binnen een maand knalden we door het scherm heen. Met een duizelingwekkende groei in volgers, een engagement stijging van +780%, en één Reel die al 135k views (and counting) haalde, kunnen we wel concluderen dat de content aanslaat. Ook op Facebook zorgt de content voor mooie cijfers. 

Ons TikTok kanaal startte op 0 en inmiddels slepen we daar ook duizenden views binnen. Trots kun je ons wel noemen! En dit is pas het begin hoor. Voorlopig blijven we lekker gas geven. 

Benieuwd naar de details? Download onze whitepaper en duik nog dieper in deze social strategie.

WIM creative agency
WIM creative agency
Zin om kennis te maken?
Kim komt graag met je in contact!