Pieperz
Eenvoudig online solliciteren
Hoe beweegt de Pieperz-doelgroep zich en hoe kunnen we online solliciteren eenvoudiger maken?
Uitdaging
Pieperz is zo’n beetje de leukste en lekkerste snackbarketen van Zuid-Nederland, met door het AD verkozen ‘Lekkerste friet’. Zij zochten een meer gebruiksvriendelijke en overzichtelijke website die handig te beheren is. In samenwerking met Pieperz zijn we begonnen om de employer journey onder de loep te nemen, met als doel inzicht te krijgen in hoe de doelgroep zich online beweegt. Die kennis moest dan eer bijdragen om de nieuwe ‘werken-bij’ website beter te laten presenteren.
Aanpak
Hierbij keken wij enerzijds naar het proces op de website en anderzijds naar het proces dat aan de kant van Pieperz wat gewijzigd moest worden. Alles voor een optimale werkwijze, tenslotte. De herkenbare, krachtige en vrolijke huisstijl van Pieperz was een feest om te implementeren. Hierbij hebben we de combinatie gelegd om naast het design, meer vanuit de gebruiker te denken. Om de vacatures op het platform zo goed mogelijk te tonen, hebben wij een Elementor koppeling gerealiseerd in een volledig nieuwe recruitment website. Bovendien is de Employer branding toegevoegd om alles zo overzichtelijk mogelijk te maken én de user experience hoog te houden.
Resultaat
Uiteindelijk leverden we een zeer gebruiksvriendelijke website op met een duidelijk overzicht van alle vacatures, inclusief filtering voor de beste landing vanuit de lokale campagnes. Een website met beleving en gemak voor maximale conversie om eenvoudig digitaal te solliciteren, maar dan leuker én makkelijker. Tegelijkertijd hebben we aan de back-end alles zo duidelijk en overzichtelijk mogelijk gehouden, zodat dit zowel nu als in de toekomst goed te beheren is.
FOTOGRAFIE
Sparren over jouw uitdaging?
Benieuwd hoe we inventieve eenvoud voor jouw merk kunnen laten werken? Onze Head of Digital Thijs staat paraat om eens te brainstormen over de mogelijkheden.