GBI van Dijk is een technische groothandel uit Oss, met name gericht op bedrijven in bouw en techniek. Om beter zichtbaar te zijn was behoefte aan een goede herpositionering. GBI van Dijk wilde daarmee zijn merkverhaal beter laten spreken, en zijn klanten en prospects anders laten kijken naar de rol van doorsnee leverancier.
aanpak
Van Dijk doet graag standaard een stapje extra. Zonder onderbouwing blijft dit een leeg begrip. Met diverse cases uit de praktijk wordt duidelijk hoe GBI van Dijk daadwerkelijk die extra stappen zet en wat wat oplevert. Dit hielp ons de onderscheidende factoren nauwkeurig te omschrijven en tot een krachtig concept te komen. Het huidige logo en huiskleuren spelen in het nieuwe concept een voorname rol.
Een geweldige opdracht, waar veel
uiteenlopende disciplines bijdragen tot
een te gek resultaat
Pascal – Concept / Copywriter
resultaat
Met ‘Voorsprong voorop’ weet GBI van Dijk zich duidelijk te onderscheiden van zijn concurrenten. Het statement laat zich op prettige wijze vertalen naar tal van middelen. Zo staan enkele grotere klanten met hun verhaal centraal in het videoformat ‘Koplopers’, waar zij vanuit eigen perspectief vertellen hoe zij door GBI van Dijk op voorsprong worden gezet. Een concept met veel potentie en rijkheid om in tal van middelen uit te rollen.