Merk
Strategie

Merk
Strategie

Het bepalen van waar je merk echt voor staat

Wij maken merkstrategieën die duidelijk aan de gewenste doelgroep laten zien waar jouw merk voor staat. Hiervoor gebruiken we drie vaste bouwstenen, namelijk: de belangrijkste kernwaarden die het karakter van jouw merk omschrijven, jouw unieke verhaal (de brandstory) en een duidelijk statement om jouw positie (merkpositionering) in de markt te claimen. Deze formuleren en verbeelden we altijd op een manier die voor de doelgroep te begrijpen en aantrekkelijk is.

Zo weten we zeker dat we effect hebben en een blijvende indruk maken op de mensen die je wilt bereiken!

Het is belangrijk dat je merk opvalt en een blijvende indruk maakt bij je doelgroep, vooral wanneer er veel concurrentie is.
Een sterke merkpositionering is hiervoor nodig.

Voordat we aan de positionering van jouw merk werken, moeten we duidelijk hebben waar jouw merk voor staat, wat het biedt en wie het bedient. Tijdens onze hands-on merksessies achterhalen we deze aspecten samen met jou en je team.

De merkpositionering dat we vervolgens ontwikkelen is praktisch toepasbaar. Het bevat drie vaste bouwstenen die benadrukken wat jouw merk anders maakt. Namelijk; de belangrijkste kernwaarden, een uniek merkverhaal (brandstory) en een duidelijk statement. Het draait dus niet alleen om producten of diensten die je levert, maar vooral om het gevoel wat je merk moet oproepen en vertegenwoordigt. Het is belangrijk dat het past bij de wensen van je doelgroep en terugkomt in al je communicatie.

Nadat jouw merk zijn positie heeft ingenomen met onze merkpositionering blijven we regelmatig controleren of het nog steeds aansluit bij je doelgroep en of er veranderingen zijn in de markt. Ook zorgen we ervoor dat alle nieuwe marketing activiteiten die we realiseren in lijn liggen met de merkpositionering. Door flexibel te blijven en in te spelen op nieuwe trends, blijft je merk relevant en versterkt de positie.

Kortom, een sterke merkpositionering is belangrijk voor het opbouwen van goede relaties met je klanten en het behalen van succes in een concurrerende markt.

Het bepalen van de visuele identiteit van je merk is essentieel om de positionering van jouw merk te versterken. Hiermee bouwen we aan een herkenbare en consistente uitstraling die jouw doelgroep weet aan te spreken. De visuele identiteit die wij ontwikkelen omvat alles wat je ziet wanneer je aan jouw merk denkt: het logo, de kleuren, lettertypes, grafische elementen en beeldtaal in fotografie en video (tone-of-visual).

Het logo dient als het gezicht van je merk. Het moet uniek, herkenbaar en passend zijn. Het kleurenpalet speelt hierbij een belangrijke rol, omdat verschillende kleuren verschillende gevoelens en associaties kunnen oproepen.

Het lettertype dat we kiezen, passen we toe in alle communicatie-uitingen van jouw merk, van social media tot een visitekaartje en de website.

Grafische elementen, zoals illustraties, patronen en iconen, gebruiken we om de visuele identiteit verder te versterken en een unieke uitstraling te geven. Dit geldt ook voor de beeldtaal die we kunnen uitvoeren in fotografie en/of videografie. 

Om de visuele identiteit van je bedrijf makkelijk toepasbaar te maken voor al je medewerkers en externe partijen, vatten we deze samen in een huisstijlhandboek.