
MotoPort
Paascampagne scoort met 1 miljoen+ vertoningen op TikTok & YouTube, 50.000 bereikte personen op Meta
Ook dit jaar stond Pasen weer voor de deur bij MotoPort, hét moment om het motorseizoen met een knaller af te trappen. Dit deed MotoPort wederom met een online paascampagne, waarin klanten enkele weken voor Pasen werden geactiveerd om op 2e paasdag de winkel te bezoeken. Hier konden zij profiteren van speciale voordelen en een unieke paaswinactie. Dit jaar kreeg de campagne het thema: ‘Ga voor goud’, en ontwikkelden we een bijpassende winactie: Kraak de gouden kluis. De beloning? Kans op één van de twee motorreizen ter waarde van € 1.000,-.
Aanpak
Wij adviseerden MotoPort om met de campagne zowel de motorrijder die al bekend is met de formule als een jongere doelgroep aan te spreken, die MotoPort wellicht nog niet of nauwelijks kent. Daarom kozen we voor een duidelijke scheiding in kanalen, maar met een overlappende boodschap.
Voor beide doelgroepen ontwikkelden we specifieke content die aansloot bij hun belevingswereld en mediagebruik.
De jongere doelgroep bereikten we via een eigen online route op YouTube met een 6- en 20-seconden video, en op Instagram Reels en TikTok met native content, ontwikkeld in samenwerking met een vaste influencer. In deze content lag de focus op het introduceren van MotoPort onder het motto: ‘Start jouw motorseizoen in topvorm’. Hierin lichtten we de belangrijkste services van MotoPort toe om awareness te genereren. Had iemand de content gezien? Dan volgde een 21-seconden retargeting-video waarin de paaswinactie alsnog onder de aandacht werd gebracht.
De al met MotoPort bekende rijders benaderden we via META (Instagram en Facebook) en via het nieuwe MOTO M•ZINE magazine, dat kort daarvoor op de mat was gevallen. Qua boodschap lag de nadruk op de paaswinactie en de unieke voordelen waar klanten op 2e paasdag in de winkels van konden profiteren. Doel: consideration en conversie.
Om te zorgen dat elke doelgroep de meest relevante boodschap zag, testten we verschillende visuals en copy’s tegen elkaar via A/B-testing. Daarnaast versterkten we de campagne kort voor 2e paasdag met twee aanvullende advertenties die inspeelden op urgentie: ‘Het is bijna zover!’ en ‘Alleen vandaag…’
Resultaat
Een enorm succesvolle campagne, waarbij we dankzij een doordacht ingerichte campagne-infrastructuur real-time konden monitoren, optimaliseren en bijsturen waar nodig. Met als ultiem bewijs de drukbezochte winkels op 2e paasdag én indrukwekkende online prestaties.
Zo bereikten we via TikTok maar liefst 260.000 jongeren, die onze advertentie gemiddeld 3,3 keer zagen. Op YouTube werden onze video’s meer dan 265.000 keer vertoond, waarvan er 23.000 volledig werden uitgekeken. Een duidelijk signaal van oprechte interesse en enthousiasme om de winkel te bezoeken.
Ook de MotoPort-fans die al bekend waren met het merk, bereikten we succesvol op META: in totaal ruim 48.000 personen.