WIM Creative Agency is door BRITA Benelux gevraagd om hun organische aanwezigheid op social media naar een hoger niveau te tillen. Het ultieme doel: het aantal kwalitatieve volgers laten groeien, de interactie verhogen en door een jongere doelgroep als lifestylemerk gezien worden.
Aanpak
Om dit te realiseren, is een koerswijziging nodig! En kennis van het productassortiment. Ons team begon daarom met een uitgebreide producttraining. Daarna ontwikkelden we een hands-on social media strategie, waarin we voorstelden om te werken met nieuwe vaste content rubrieken voor beide Instagram-en Facebookkanalen. Hieronder valt eenvoudig te realiseren statische content zoals: ‘Q&A’, ‘Behind the Service’ en ‘BRITA and Me’, maar ook inspirerende reels en stories zoals ‘Water Facts’, ‘First Day Give-Away’ en ’Sustainable Stories’, en out-of-the-box video’s zoals ‘Will it Sparkle?’.
Natuurlijk ontwikkelen we ook promotionele posts, inhakers en plaatsen we actuele campagnes door. Deze uiteenlopende rubrieken vertegenwoordigen de belangrijkste merkpijlers van BRITA.
Met het oog op het verjongen van de doelgroep hebben we de tone of voice en visuele stijl herzien. We zijn niet bang geweest om een meer uitgesproken en gedurfde tone of voice te hanteren en, waar passend, van de huisstijl af te wijken. Ook gaan we actiever de interactie aan met de doelgroep door het toepassen van vraagstickers, polls en quizen via Stories. Daarnaast brengen we vooral frisse, authentieke gezichten in beeld en hebben we de samenwerking gezocht met UGC (user generated content) content creators in Nederland en België.
Omdat ons social team nagenoeg alle content in-house realiseert en produceert, kunnen we snel schakelen en de merkuitstraling bewaken.
“ ?????. ”
Roel – Client Service Director
Social media timeline
Resultaat
We zijn inmiddels ongeveer een halfjaar onderweg, en dat is te zien in zowel de resultaten als op de tijdlijn.