Om de toekomst van de bananenproductie veilig te stellen heeft Chiquita samen met KeyGene, MusaRadix en Wageningen University and Research (WUR) de handen ineen geslagen. Hieruit is het initiatief ontstaan om een nieuwe, duurzame banaan te ontwikkelen met een grotere ziekteresistentie en een lagere CO2-uitstoot. Dit met als voornaamste doel: twee belangrijke pathogene ziekten die de bananenteelt aantasten (Tropical Race 4 (TR4) en Black Sigatoka) te bestrijden.
Voor deze vooruitstrevende joint venture genaamd Yelloway, is aan WIM Creative Agency gevraagd om een allesomvattende internationale visuele identiteit te realiseren.
Aanpak
Bij de ontwikkeling hiervan hebben we met een aantal belangrijke uitdagingen rekening gehouden. Zowel de innovatieve, technologische als de duurzame essentie van Yelloway en de link naar Chiquita komen daarom zichtbaar terug in alle facetten van de branding. Gelukt? Kijk zelf maar!
Daarnaast hebben we om het nieuwe Yelloway en haar werkwijze te promoten o.a. verschillende social content uitingen en een aansprekende bedrijfsvideo gecreëerd. Hiervoor zijn we met één van onze eigen foto- en videografen op pad gegaan om op locatie in een van de bananenkassen te filmen en fotograferen.
“ De dynamiek waarmee deze unieke banaan geteeld wordt staat centraal in de vormgeving van de brand identity. ”
Megan – Art Director
Brandbook
Fotografie
Merkvideo
Resultaat
WIM Creative Agency heeft een passende visuele identiteit ontwikkeld die bij de onthulling op de FRUIT LOGISTICA-beurs in Duitsland bij alle stakeholders in de smaak viel!