#CASE
DUUX

Ontwikkeling campagnestructuur

De juiste boodschap, op het juiste moment

Uitdaging

Duux is dé autoriteit op het gebied van luchtbehandeling. Ze klopten bij ons aan met een mooie uitdaging: Duux écht verder brengen op online marketing gebied. Een concrete vraag hierbij was: hoe stimuleren we de online verkoop van Duux producten? Ons eerste focuspunt was een campagne voor de luchtreinigers. Een product dat interessant is voor uiteenlopende potentiële klanten met verschillende (latente) behoeftes. Dit betekent dat ze zich in verschillende fases van hun klantreis bevinden, en dus elk hun eigen ‘routing’ (kort of lang) volgen om daadwerkelijk tot aankoop over te gaan.

Aanpak

Hiervoor ontwikkelden we een gefaseerde campagnestructuur. Met per fase een eigen doelstelling, communicatieboodschap, beeldtaal en call to action. Dit stelt ons in staat om elke potentiële klant in de juiste fase van hun klantreis aan te spreken met bijpassende en doeltreffende online advertenties. Ook maken we de campagne zo analyseerbaar en meetbaar, waardoor we de touwtjes in handen hebben om te A/B testen, optimaliseren en indien nodig bij te sturen. We houden elkaar continu up-to-date.

 

Om de intensieve samenwerking rondom deze campagnestructuur een vliegende start te geven, hebben we onze werkwijze gedeeld in de vorm van een workshop voor het marketing team van Duux.

Nieuwe website
“ We analyseren wekelijks alle variabelen en presenteren de verkregen inzichten aan Duux.
Zo blijven we samen scherp en kunnen we optimaal presteren. ”

Thijs – Online Marketeer

Resultaat

De campagne loopt sinds kort en de eerste resultaten zijn veelbelovend! We keep you posted.

 
WIM creative agency
WIM creative agency
Zin om kennis te maken?
Thijs komt graag met je in contact!