Velder

Een digitaal paasevent dat inspireert en activeert

Velder, dé ketenpartner in de wereld van kaas, wil haar belangrijkste verkoopkanaal: de retailer, op een unieke en effectieve manier inspireren met het actuele paasassortiment. Dit doen zij door een digitaalevent ‘Zo proeft pasen’ te organiseren, dat niet alleen smaakvol is en enthousiasmerend werkt maar met exclusieve paasdeals ook de omzet stimuleert.



WIM Creative Agency is gevraagd om het digitale event in de vorm van een interactieve webportal en alle promoties eromheen uit te voeren. 

Concept
Copy
Design
Video
Multimedia

Aanpak

Om het event tot een echte beleving te maken, ontwikkelden we zowel de vrolijke visuele stijl als de concepten, vorm en inhoud van een breed scala aan on- en offline content. Van een fysieke proefbox en een persoonlijke uitnodiging tot een save-the-date, pakkende videoteasers, een unboxingvideo en diepgaande achtergrondverhalen.
Samen met onze creatieve partner, videograaf Rick Smits, en onze contactpersonen bij Velder reisden we zelfs af naar Frankrijk om van dichtbij vast te leggen hoe daar al 25 jaar de iconische Roquefort-kaas wordt gemaakt – de onbetwiste koning onder de blauwaderkazen. We brachten elke stap van het proces in beeld: van de melkproductie in de schapenhouderij en de verfijnde verwerking in de kaasmakerij tot het verpakken. Natuurlijk lieten we ook zien hoe de kaas rijpt in smalle grotten, waar perfecte omstandigheden zoals luchtvochtigheid en temperatuur zorgen voor de unieke, karakteristieke en rijke smaak. 

Resultaat

Met dit digitale event wist Velder retailers te enthousiasmeren en de verkoop een ongekende boost te geven. Daarnaast vormde het een mooie en effectieve aanvulling op het paas-inspiratiemagazine dat Velder jaarlijks uitgeeft, en dat wij tevens voor hen realiseren.

Download het volledige magazine en bekijk de inspirerende video’s via Vimeo hieronder. 

Samen

werken we aan jouw merk