Ekoplaza

EKOVRIEND

Ekoplaza zocht een passend loyaliteitsprogramma voor haar klanten. Een spaarpuntensysteem dat de band met de klant versterkt, waar bij iedere besteding punten worden gespaard die vervolgens inwisselbaar zijn voor korting op boodschappen, gratis producten of om duurzame projecten en goede doelen te steunen. Belangrijk aspect daarbij is het communitygevoel: samen sta je sterker en krijg je meer voor elkaar.

APPROACH

Aan ons om dit programma ‘from scratch’ mee op te zetten. Dat betekent: een goede naam bedenken voor het programma en de te sparen punten, het juiste verhaal en statement erachter schrijven en zorgen voor de juiste look & feel. Denken vanuit de consument en laagdrempeligheid waren daarbij het devies. 

RESULT

Het complete creatieve concept vindt die naam in Ekovriend. Een trotse vriend van de natuur en van het goede leven. Als EkoVriend word je verwend en verrast met aanbiedingen die je op het lijf geschreven zijn, en kom je in aanraking met goede initiatieven voor de natuur. Daar wil je bijhoren! 

Qua beeldconcept blijven we dicht bij Ekoplaza’s huisstijl, met een speciale rol voor het nieuw geïntroduceerde oranje vogeltje als bijkomend beeldmerk. Ekovriend is in december ’21 geïntroduceerd.