Bij Servatus vermogensmanagement weten ze wat ze in huis hebben, wie ze willen bereiken en wat ze kunnen bieden. Maar de juiste woorden en beelden om dit krachtig over te brengen ontbraken tot nu toe.
Nou, dat is waar wij in beeld komen! Wij hebben Servatus geholpen om een heldere merkpositionering te bepalen, waarmee zij hun verhaal nog beter kunnen overbrengen aan klanten en prospects.
Aanpak
Tijdens diverse intensieve merksessies met het team van Servatus hebben we hun unieke kenmerken omgezet in een aansprekend merkverhaal en de waardepropositie: ‘De kracht van vertrouwen’. Want alleen als je elkaar echt vertrouwt, kun je volgens Servatus succesvol samenwerken aan financiële ambities. Je vermogen is namelijk hoogst persoonlijk. Het heeft behalve een financiële ook een emotionele kant. Zakelijke en familiaire belangen lopen vaak parallel aan elkaar. Dan zoek je iemand op wie je kunt rekenen. Op persoonlijk en inhoudelijk vlak.
‘De kracht van vertrouwen’ hebben we visueel gemaakt door het meest symbolische teken van vertrouwen op een persoonlijke en intrigerende manier in beeld te brengen: elkaar recht in de ogen aankijken. En dát kun je bij de vermogensmanagers van Servatus. We zijn samen met hen de NEW DAY studio ingedoken, want uiteraard spelen zij zelf de hoofdrol in alle video- en fotografie. Maar dat is niet alles. Ook de huisstijl hebben we kritisch onder de loep genomen en van een nieuw kleurenpallet, vriendelijke typografie en bijpassende grafische elementen voorzien.
“ Voor ons was het traject een mooie zoektocht naar de vraag waar we ten diepste voor staan. WIM heeft ons hierbij op een prettige manier bij de hand genomen. Door steeds goed te luisteren en benaderbaar te zijn, hebben ze onze gedachten vormgegeven in een sterk concept waar we ons in herkennen. ”
Kees Klijsen – Partner
Resultaat
Een tevreden klant! En dit is pas het begin. Met de heldere merkpositionering: ‘De kracht van vertrouwen’ gaan we samen met Servatus een nog sterkere positie claimen in de vermogensmarkt. De fonkelnieuwe website is inmiddels live en de eerste basis communicatiemiddelen staan.