
MotoPort
Hoe we binnen één maand >300K views behaalden voor MotoPort op Instagram.
We werken al lange tijd voor MotoPort, dé motorspeciaalzaak van Nederland. Zo gaven we hun motortijdschrift bijvoorbeeld al een flinke opfrisbeurt zodat de gekozen propositie ‘More for your ride’ net wat lekkerder uit de verf komt. Maar de volgende uitdaging stond alweer voor de deur: want het tijdschrift gaat vooral erg lekker bij de ‘oudere’ doelgroep. Er valt dus nog winst te behalen bij de jongere doelgroep. Nou, dan gaan we dat regelen.
Goed. We kenden MotoPort al een beetje. Maar nu dus de taak om de social media kanalen van MotoPort te laten stralen. Merkbekendheid bij de jongere is het doel. Ons social team ging aan de slag met het ontwikkelen van een piekfijne social strategie, waarin we de doelstelling, doelgroep en focuskanalen vaststelden. Verder werd het duidelijk dat de content vooral humor moest bevatten en de motoren de hoofdrol kregen, want daar scoor je mee bij de motorliefhebber. Ook werd er een lijstje gemaakt met wat de content vooral niet moest zijn; niet te braaf en niet te commercieel waren de belangrijkste conclusies.
De motor werd gestart en we zagen de meteen teller oplopen. Binnen een maand knalden we door het scherm heen. Met een duizelingwekkende groei in volgers, een engagement stijging van +780%, en één Reel die al 135k views (and counting) haalde, kunnen we wel concluderen dat de content aanslaat. Ook op Facebook zorgt de content voor mooie cijfers.
Ons TikTok kanaal startte op 0 en inmiddels slepen we daar ook duizenden views binnen. Trots kun je ons wel noemen! En dit is pas het begin hoor. Voorlopig blijven we lekker gas geven.

Met het oog op het verjongen van de doelgroep hebben we de tone of voice en visuele stijl herzien. We zijn niet bang geweest om een meer uitgesproken en gedurfde tone of voice te hanteren en, waar passend, van de huisstijl af te wijken. Ook gaan we actiever de interactie aan met de doelgroep door het toepassen van vraagstickers, polls en quizen via Stories. Daarnaast brengen we vooral frisse, authentieke gezichten in beeld en hebben we de samenwerking gezocht met UGC (user generated content) content creators in Nederland en België.
Omdat ons social team nagenoeg alle content in-house realiseert en produceert, kunnen we snel schakelen en de merkuitstraling bewaken.