Rode Kruis

Wij zijn overal maar zonder jou nergens

Het Rode Kruis is dé noodhulporganisatie die zich inzet voor de meest kwetsbaren. De coronacrisis geeft directe aanleiding om ook in ons land hard aan de slag te gaan met voedselhulp, ondersteuning van de zorg en het openstellen van een speciale hulplijn voor mensen die de behoefte hebben aan een luisterend oor. Voor dit alles was een krachtige landelijke campagne nodig.

Merk strategie
Copy
Community management

Om dit te realiseren, is een koerswijziging nodig! En kennis van het productassortiment. Ons team begon daarom met een uitgebreide producttraining. Daarna ontwikkelden we een hands-on social media strategie, waarin we voorstelden om te werken met nieuwe vaste content rubrieken voor beide Instagram-en Facebookkanalen. Hieronder valt eenvoudig te realiseren statische content zoals: ‘Q&A’, ‘Behind the Service’ en ‘BRITA and Me’, maar ook inspirerende reels en stories zoals ‘Water Facts’, ‘First Day Give-Away’ en ’Sustainable Stories’, en out-of-the-box video’s zoals ‘Will it Sparkle?’.

Natuurlijk ontwikkelen we ook promotionele posts, inhakers en plaatsen we actuele campagnes door. Deze uiteenlopende rubrieken vertegenwoordigen de belangrijkste merkpijlers van BRITA. 

We maakten een TV-spot, die in beelden de hulp van de organisatie breed uiteenzet. We schreven de copy, die werd ingesproken door Humberto Tan. De daarbij behorende radiospot was te horen op lokale, publieke en diverse commerciële zenders. Het was voor het Rode Kruis de grootste campagne in 2020. Met ‘Wij zijn overal, maar zonder jou nergens’ is naar schatting 75% van alle Nederlanders bereikt.

Samen

werken we aan jouw merk