BRITA

World Water Day campagne

World Water Day is een dag die in het leven is geroepen om aandacht te vragen voor de kritieke toestand rond waterschaarste en toegang tot schoon drinkwater. BRITA heeft deze dag omarmd en zet zich als wereldwijd watermerk in om de manier waarop mensen water drinken op een duurzame manier te veranderen. En BRITA doet dat niet alleen! Deze fascinerende persoonlijkheden en hun initiatieven staan centraal in de videoreeks ’Worldwide Water Stories’.

WIM Creative Agency werd door BRITA gevraagd om rondom deze video verhalen de messaging en een slimme campagnestructuur te ontwikkelen voor zowel de Nederlandse als Belgische markt.

Concept
Copy
Social Media
Campagnestrategie
Multimedia

Omdat we te maken hadden met twee uiteenlopende type campagne content, hebben we ervoor gekozen om de campagne op te delen in twee communicatiestromen. Namelijk een emotionele communicatiestroom waarin de inspirerende verhalen aan bod kwamen en de boodschap: ‘We care for water’ werd gepromoot. En een rationele communicatiestroom waarin een exclusieve wereldwaterdag-aanbieding en een gift aan het goede doel namens BRITA werden getoond. Dit onder het motto: ‘We care for water and for you’. Voor beide communicatiestromen hebben we alle benodigde creatives ontwikkeld. Van statische beelden tot carrousels, video’s en stories. Deze zijn zowel betaald als organisch ingezet, met een zichtbare samenhang tussen beide.

De vele views en hoge click through rate naar de bijbehorende landingspagina onderstrepen dat de campagne van BRITA de nodige aandacht heeft gekregen om bewustzijn te creëren en verandering te stimuleren.

Samen

werken we aan jouw merk