Merkpositionering

Maximale impact behalen met een merkpositionering

Het is belangrijk dat je merk opvalt en een blijvende indruk maakt bij je doelgroep, vooral wanneer er veel concurrentie is. Een sterk merkpositionering concept is hiervoor nodig.

Voordat we aan de positionering van jouw merk werken, moeten we duidelijk hebben waar jouw merk voor staat, wat het biedt en wie het bedient. Tijdens onze hands-on merksessies achterhalen we deze aspecten samen met jou en je team.

 

Het merkpositionering concept dat we vervolgens ontwikkelen is praktisch toepasbaar. Het bevat drie vaste bouwstenen die benadrukken wat jouw merk anders maakt. Namelijk; de belangrijkste kernwaarden, een uniek merkverhaal (brandstory) en een duidelijk statement. Het draait dus niet alleen om producten of diensten die je levert, maar vooral om het gevoel wat je merk moet oproepen en vertegenwoordigt. Het is belangrijk dat het past bij de wensen van je doelgroep en terugkomt in al je communicatie.

 

Nadat jouw merk zijn positie heeft ingenomen met ons concept, blijven we regelmatig controleren of het nog steeds aansluit bij je doelgroep en of er veranderingen zijn in de markt. Ook zorgen we ervoor dat alle nieuwe marketing activiteiten die we realiseren in lijn liggen met dit merkpositionering concept. Door flexibel te blijven en in te spelen op nieuwe trends, blijft je merk relevant en versterkt de positie.

 

Kortom, een sterke merkpositionering is belangrijk voor het opbouwen van goede relaties met je klanten en het behalen van succes in een concurrerende markt. 

De juiste combinatie van diensten brengt merken verder

Ontdek wat we nog meer voor je kunnen betekenen. 

Brita
World Water Day campagne
Realisatie online messaging en campagnestructuur
Velder, Zijerveld
Digitaal paasevent
Dat smaakt naar meer
Chiquita
Branding Yelloway
Een allesomvattende internationale visuele identiteit