Merkpositionering

Merkpositionering
Maximale impact behalen met een merkpositionering

Het is belangrijk dat je merk opvalt en een blijvende indruk maakt bij je doelgroep, vooral wanneer er veel concurrentie is. Een sterke merkpositionering is hiervoor nodig.

 

Voordat we aan de positionering van jouw merk werken, moeten we duidelijk hebben waar jouw merk voor staat, wat het biedt en wie het bedient. Tijdens onze hands-on merksessies achterhalen we deze aspecten samen met

jou en je team.

 

De merkpositionering dat we vervolgens ontwikkelen is praktisch toepasbaar. Het bevat drie vaste bouwstenen die benadrukken wat jouw merk anders maakt. Namelijk; de belangrijkste kernwaarden, een uniek merkverhaal (brandstory) en een duidelijk statement. Het draait dus niet alleen om producten of diensten die je levert, maar vooral om het gevoel wat je merk moet oproepen en vertegenwoordigt. Het is belangrijk dat het past bij de wensen van je doelgroep en terugkomt in al je communicatie.

 

Nadat jouw merk zijn positie heeft ingenomen met onze merkpositionering blijven we regelmatig controleren of het nog steeds aansluit bij je doelgroep en of er veranderingen zijn in de markt. Ook zorgen we ervoor dat alle nieuwe marketing activiteiten die we realiseren in lijn liggen met de merkpositionering. Door flexibel te blijven en in te spelen op nieuwe trends, blijft je merk relevant en versterkt de positie.

 

Kortom, een sterke merkpositionering is belangrijk voor het opbouwen van goede relaties met je klanten en het behalen van succes in een concurrerende markt.

Servatus
Merkpositionering
Niet voor, maar mét de klant.
GBI van Dijk
Voorsprong voorop
Een allround herpositioneringscampagne
Hendriks Coppelmans
Wonen wordt geweldig
Verder helpen, verder kijken, verder innoveren
WIM creative agency
WIM creative agency
Zin om kennis te maken?
Roel komt graag met je in contact!