Visuele identiteit

Visuele identiteit
Opvallen met een aansprekende visuele identiteit

Het bepalen van de visuele identiteit van je merk is essentieel om de positionering van jouw merk te versterken. Hiermee bouwen we aan een herkenbare en consistente uitstraling die jouw doelgroep weet aan te spreken. De visuele identiteit die wij ontwikkelen omvat alles wat je ziet wanneer je aan jouw merk denkt: het logo, de kleuren, lettertypes, grafische elementen en beeldtaal in fotografie en video (tone-of-visual).

 

Het logo dient als het gezicht van je merk. Het moet uniek, herkenbaar en passend zijn. Het kleurenpalet speelt hierbij een belangrijke rol, omdat verschillende kleuren verschillende gevoelens en associaties kunnen oproepen.

Het lettertype dat we kiezen, passen we toe in alle communicatie-uitingen van jouw merk, van social media tot een visitekaartje en de website.

 

Grafische elementen, zoals illustraties, patronen en iconen, gebruiken we om de visuele identiteit verder te versterken en een unieke uitstraling te geven. Dit geldt ook voor de beeldtaal die we kunnen uitvoeren in fotografie en/of videografie. 

 

Om de visuele identiteit van je bedrijf makkelijk toepasbaar te maken voor al je medewerkers en externe partijen, vatten we deze samen in een huisstijlhandboek.

 

Chiquita
Branding Yelloway
Een allesomvattende internationale visuele identiteit
Milon
Visuele identiteit
The Chocolate Factory
Visuele identiteit
WIM creative agency
Wim Creative Agency
Zin om kennis te maken?
Conny komt graag met je in contact!