Online
Marketing

Online
Marketing

De online aanwezigheid van je merk vergroten met online marketing

We zorgen ervoor dat jouw merk online krachtig wordt neergezet. Dit doen we door een relevante combinatie van onze online marketing diensten samen te laten werken. Slimme tools geven ons hierbij inzichten die we analyseren en vertalen naar effectieve strategieën en online content passend bij jouw merk. Zodat de juiste boodschap, via de juiste kanalen, bij de juiste doelgroepen terechtkomt. Hiervoor zetten we onder andere het volgende in: websites, zoekmachinemarketing, e-mailmarketing en advertenties op social media.

Wij ontwikkelen websites die er niet alleen goed uitzien, maar ook nog eens goed werken en blijven werken. Of je nu informatie wilt delen, leads wil genereren of jouw producten en diensten wilt verkopen. Wij zorgen ervoor dat jouw website datagedreven, goed vindbaar, makkelijk te gebruiken én veilig is.

Om de meest effectieve website voor jouw merk te realiseren, werken we aan de hand van de volgende stappen:

  1. We inventariseren eerst samen met jou doelstellingen van je website.
  2. We analyseren hoe de doelgroep en de markt eruit ziet.
  3. We zetten de communicatiestructuur (het raamwerk) uiteen.
  4. We ontwikkelen een eenvoudige visuele weergave van de website (wireframe).
  5. We ontwerpen de gebruikersomgeving en visuele elementen.
  6. We programmeren/developen de website.
  7. We testen de werking en functionaliteiten.
  8. Tijd voor de lancering!


Ook na livegang monitoren we de prestaties, actualiseren we je content en voeren we regelmatig updates en onderhoud uit om de website relevant en veilig te houden. Zo halen we écht alles uit je website.

Onze teller staat inmiddels op 100+ websites. Van klein- tot groot, van conversie- tot merk gedreven en van webshop tot werken-bij website.

Wij zetten e-mailmarketing in om bedrijven te helpen hun producten, diensten, aanbiedingen of informatie bij hun doelgroepen te krijgen. Omdat het doel en de doelgroep per e-mailing kunnen verschillen, ontwikkelen we vooraf altijd eerst een geschikte e-mailmarketing flow. Dit is de strategie die bepaalt welke e-mails met welke inhoud en in welke volgorde naar wie worden verzonden. Om de relevantie voor de doelgroep te vergroten, voegen we ook slimme personalisaties toe.

Bovendien is onze e-mailmarketing strategie een belangrijk onderdeel van je relatiebeheer. Daarom passen we deze aan op basis van het gedrag van de ontvanger. Ons doel is om te activeren, niet te irriteren. Als iemand regelmatig e-mails opent, belonen we bijvoorbeeld zijn betrokkenheid met een exclusieve kortingscode. Maar als een ontvanger altijd de e-mails aan zich voorbij laat gaan, kunnen we overwegen een vriendelijke herinnering te sturen om te peilen of deze nog steeds geïnteresseerd is in jouw berichten. Ook zorgen we er samen met jou voor dat je klantgegevens op orde zijn. Zo helpen we bij het verbeteren en beheren van je e-maildatabase.

Maar met alleen een complete en actuele database en een slimme strategie zijn we er nog niet. Je e-mail moet ook opvallen in de inbox van de ontvanger. Daar is een krachtige onderwerpregel voor nodig. Ook de boodschap zelf moet natuurlijk visueel aantrekkelijk, lekker leesbaar en gemakkelijk te scannen zijn, zodat het voordeel en de verwachting direct duidelijk zijn. Dit alles nemen we graag voor je uit handen, inclusief de verzending en monitoring.

Iemand zoekt iets online, zoals een nieuwe barbecue. Wij zorgen er met zoekmachine marketing dan voor dat jouw website zo hoog mogelijk scoort in de zoekresultaten. Om dit te realiseren geloven wij in de kracht van de samenwerking tussen SEO en SEA.

Met SEO (Search Engine Optimization) verbeteren we jouw website met als doel hogere posities krijgen in de gewone (organische) zoekresultaten van zoekmachines. Om dit te realiseren starten we altijd met een nulmeting waarbij we de huidige status van je website in kaart brengen. Vervolgens gaan we aan de slag met het verbeteren van de drie belangrijke SEO pijlers: website techniek, -content en -autoriteit. Het resultaat? Meer relevante bezoekers op je website. Het kan even duren voordat je effect ziet, maar met onze kennis en doorzettingsvermogen behaal je stabiele topposities. Daarbij blijven we continu monitoren en optimaliseren.

Met SEA (Search Engine Advertising), oftewel zoekmachine adverteren, maken we betaald reclame voor je producten of diensten in zoekmachines. Door specifieke zoekwoorden te selecteren betaal je alleen wanneer gebruikers op jouw advertentie klikken. SEA heeft snel effect. Als we vandaag beginnen, zie je morgen al resultaat. Ideaal voor het snel opbouwen van merkzichtbaarheid.

We ontwikkelen slimme strategieën om op social media de aandacht te trekken voor je merk. Dit doen we op alle actuele platforms. Hiervoor maken en plaatsen we pakkende tekstuele en visuele content die op korte termijn scoort en voor merkbekendheid zorgt, en op de lange termijn bijdraagt aan de klanttevredenheid en loyaliteit voor je merk. Met de combinatie van doelgerichte advertenties en organische posts op je eigen tijdlijn, vergroten we het bereik en het aantal volgers, en bouwen we aan een actieve community. Denk hierbij bijvoorbeeld aan boeiende video’s, animaties, TikToks, Reels, Stories, statische afbeeldingen en FAQ’s. En deze realiseren we voor jou lekker hands-on met ons eigen social team. Zo kunnen we snel schakelen en bij jou op locatie zijn om te filmen en fotograferen.

Social media is maatwerk, daarom beginnen we altijd met het opstellen van een strategie die aansluit bij jouw doelgroep en doelstellingen. Een gerichte benadering met passende communicatieboodschappen is hierbij belangrijk. Na het opstellen van de strategie, verzorgen we niet alleen de posts voor je tijdlijn (organisch) of advertenties (paid), maar zorgen we er ook voor dat deze op de juiste social media kanalen worden geplaatst. We houden nauwlettend de resultaten bij en delen deze regelmatig met je. Indien nodig passen we de strategie aan of spelen we in op relevante trends. Bovendien kunnen we ook reageren op reacties en vragen die in jouw inbox binnenkomen.